بازاریابی و فروش

رویکرد به بازارهای جدید توسط دیپلمات تجاری

رویکرد به بازارهای جدید توسط دیپلمات تجاری

 درک روشهای مختلف ورود به بازار برای دسترسی احتمالی یک صادر کننده

 کمک به صادرکننده جدید جهت فکر کردن به سوالات استراتژیک

 داشتن آگاهی گسترده از قوانین محلی مربوط به آژانس ها و مقررات شبکه توزیع،سرمایه گذاری
مشترک و غیره
 ارجاع صادرکنندگان به متخصصین برای مشاوره حقوقی، حسابداری و ترجمه و جلوگیری از قرار
گرفتن در موقعیتی که ممکن است کارها اشتباه انجام شود و مسئولیت پذیر بودن از نظر قانونی .
 مشاوره با صادرکنندگان خدمات، در مورد هرگونه موانع قانونی یا دیگر موانع نرم تجاری ، تجارت در
خدمات 25 حتی بیشتر وابسته به روابط تجاری قابل اعتماد، معتبر بودن و مالکیت معنوی است که با
گذشت زمان ساخته شده است.
 تعیین یک توزیع کننده قوی: توزیع کننده کالاها را وارد میکند و صاحب آنهاست.همچنین توزیع و
بازار یابی را انجام میدهد.
 یافتن یک نماینده قوی تجاری برای صادر کنندگان کشور منبوعش: این مورد واجد تبعات مثبت و
منفی است
 راه اندازی یک شرکت محلی برای تولید یا یک شرکت تابعه فروش: در کشورهای که اجاره مالکیت
111 درصدی می دهند مناسب است
 تصاحب یک کسب و کار محلی: نیاز به بررسی های دقیق دارد
 راه اندازی فرانشیز: کسب و کار نیاز به سازگاری با بازارهای مختلف، زبانها و استانداردها دارد.
 تشکیل سرمایه گذاری مشترک: صادرکننده تصویر شریک محلی را به ارث می برد، که اگرتصویر خوب
باشد مفید است،اما اگر نه، دشوار است.
 سؤالاتی که برای یک صادرکننده که وارد یک بازار جدید می شود
 اهداف بلند مدت برای این بازار چیست؟
 چگونه تجارت در این بازار گسترش می یابد؟
 آیا قلمروهای بازار می تواند به نما یندگان یا توز یع کنندگان اختصاص یابد؟ باید حقوق آنها انحصاری
باشد یا منوط به عملکرد باشد؟
 شرکت چگونه از مالکیت معنوی خود محافظت می کند؟
 چه پشتیبانی بازاریابی به نما یندگان و توزیع کنندگان داده می شود؟
 آیا با رشد بازار می توان توافقات سازمانی را تغییر داد؟

 در صورت ایجاد اختلاف تجاری مطالبات شرکت چگونه پرداخت می شود؟
 هوش بازاری 26 ، مشاوره دیپلمات های تجاری در خارج از کشور با صادر کنندگان
 هوش بازاری برای صادرکنندگان بسیار حیاتی است. مقدار زیادی به صورت آنلاین موجود است، اما
صادرکنندگان دانش محلی و بینشی که دیپلمات های تجاری ارائه می دهند برایشان با ارزشتر است.
 مشاهده روندهای موجود در بازار و مشخص کردن فرصتهای تجاری
 تهیه کردن بررسیهای بازار، تحلیلهای بخش و برگه اطلاعات با منابع محلی
 درخواستهای مربوط به اعتبارسنجی باید به یک آژانس تخصصی ارجاع داده شود
 توصیه در خصوص مسیرهای محلی انجام تجارت
 توصیه به صادرکنندگان برای پرهیزاز پرداخت رشوه و زیر میزی.
 خدمات سفارشی برای شرکتها
 به طور کلی کمک به شرکتها برای آماده سازی برای صادرات در کشور وطن بهترین کار می باشد
 مشاوره سفارشی به یک صادرکننده کمک میکند، برای یک بازار خاص آماده شود.
 گزارشهای سفارشی اغلب یک خدمات قابل پرداخت هستند و باید با کیفیت باال تهیه شوند.
 برنامه بازدید از بازار برای صادرکنندگان اغلب پس از سفارشی سازی گزارشها دنبال می شوند.
 برای همه وظایف، در مورد شرایط و مقیاس زمانی برای تحویل آن توافق کنید.
 ارائه خدمات توسعه تجارت
 صادرکنندگان در یک هیات تجاری یا در غرفه ملی در یک نمایشگاه تجاری میتوانند به مواردی دست
یابند که قادر به دستیابی به صورت فردی نمی باشند.
 هیاتهایی که توسط یک وزیر یا شخص بلندپایه سرپرستی میشوند اغلب میتوانند به تصمیم گیرندگان
سطح بالا در کشور میزبان دسترسی پیدا کنند، اما الزم است بدانید که وزیر یا شخص بلندپایه چه
چیزی را میخواهد از این مأموریت به دست آورد.
 نمایشگاههای تجاری مزایایی را به ارمغان میآورند، زیرا برگزارکنندگان مخاطبان را جمع وبخش عمده
ای از تدارکات را فراهم می کنند. آنها همچنین می توانند همراه با هیات تجاری باشند، و از شرکتها و
مشتریان بازدید کنند.

 تبلیغات درون فروشگاهی میتواند محصولات ملی و برندسازی را برای مصرفکنندگان خرده فروشی
تبلیغ کند.
 بعضی اوقات معقول است که گروهی از خریداران را از کشور میزبان به کشور وطن ببرید.
 سازماندهی خوب شام و پذیرایی میتواند نقطه قوت یک هیات، نمایشگاه تجاری یا بازدید در سطح بالا
باشد، که فرصتی را برای بازدیدکنندگان برای مقامات با مهمانان اصلی از کشورمیزبان فراهم می کند.
 سمینارها، نشستهای دانشگاهی، وبینارها میتوانند ابزار مناسبی برای ارتقاء خدمات صادراتی باشد.
 فعالیتهای حمایتی تجاری
 لابی کردن در سطح بالا میتواند برای حمایت از مناقصه ها کمک کننده باشد، اما ا گر بیش از یک
شرکت کننده از کشور وطن وجود داشته باشد، حتی ا گر نفوذ دار ید، بیطرف باشید.ً
 نمایندگان تجاری گاهی اوقات در مذا کرات تجاری دو جانبه مشارکت می کنند و معمولاکارشناس
سیاست تجاری سفارت در این رابطه همکاری می کنند.
 شرکتها را تشویق کنید که از اقامه دعوا در دادگاه خودداری کنند و مشکلات را از طریق آشتی یا
داوری حل کنند. ا گر یک اختلاف تجاری با دولت میزبان وجود دارد، با رو یکرد غیررسمی با وزارتخانه
یا سازمان مربوطه، با هدف دستیابی به نتیجه دوستانه آن را پیگیری کنید
 ا گر خدمات از طریق ارائه دهندگان تجاری به راحتی در دسترس هستند، صادرکنندگان را به جای
این که به دنبال پیگیریهای مکرر باشند، به آنها ارجاع دهید
 ایجاد یک تصویر ملی
 برند سازی ملی باید مبتنی بر ارزشهای معتبر و تحقیق بازار، باشد و باید در سطح بالایی هماهنگ
شود تا مؤثر باشد.
 کمپینهای ملی، تجاری و خاص محصول توسعه تجارت است که می تواندسرمایه گذاریها را افزایش
دهد.
 رسانه های اجتماعی برای تبلیغ مفید هستند. خط مشی رسانه های اجتماعی سازمان خود را درک
کنید، کانالهایی را انتخاب کنید که بیشترین اهمیت را برای شبکه های خاص شما دارند، و برای
پیامهای شما ارزش ایجاد کند.

 وبسایت بسیار مهم است: طراحی یک وب سایت خوب برای دسترسی و ارتباط نمایندگان تجاری
ضروری است، چه این سایت مستقل مربوط به نماینده تجاری باشد، چه بخشی از سایت سفارت را
تشکیل دهد
 کمپین های تبلیغاتی: کمپین های تبلیغاتی ملی با هدف تغییردرک در مورد کشور وطن در کشور
میزبان و در نهایت افزایش تجارت و سرمایه گذاری می باشند. این فعالیت ها می تواند در سه سطح انجام
شوند:ملی، تجاری و محصول
 روز ملی،با برنامه های ویژه ای که شامل غذاها و پیشنهادات فرهنگی است

اتمام مأموریت

 چک لیست: تحویل
 تسویه حساب امور مالی
 تسویه حساب دارایی ها و تجهیزات و تحویل کلیدها و رمزهای عبور
 گزارش خالصه از فعالیتهای در حال انجام
 معرفی جانشین  به مخاطبین اصلی در کشور میزبان
 گزارش خالصه از اینکه چه کسی در کشور میزبان مهم است
 گزارش خالصه در موردمسائل مربوط به کارمندان و امور اداری
 توصیه در موردنیازهای شخصی و خانوادگی به جانشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *