اخبار عمومی / گوناگون

با داشتن اینهمه ابزارهای مترجم زبان ،مسخره است کشورهای غربی از مهاجرمدرک زبان بخوان ؟

با داشتن اینهمه ابزارهای مترجم زبان ،مسخره است کشورهای غربی از مهاجرمدرک زبان بخوان ؟

 

امروزه پر شده از ابزارهایی که حتی اگر با زبان محلی با این ابزارهای الکترونیکی صحبت کنید  و این ابزارصحبت شمارا به هر زبان دلخواه ترجمه کرده و به صورت صوتی پخش می کند .

زمانی که این ابزارهای مترجم نبود یادگیری زبان اهمیت داشت ولی امروزه که اینهمه ابزارهای ترجمه زبان وجود دارد اینکه فرد مهاجر باید حتما فلان مدرک زبان با فلان نمره داشته باشد مسخره است .

همین مدرک زبان سدی شده است که کشورهای غربی نتوانند نخبگان جهان سوم را جذب کنند .همچنین تاکید بر الزام مدرک زبان باعث شده که مهاجران عطای مهاجرت قانونی را به لقایش ببخشند و به مهاجرت غیر قانونی رو بیاورند

شاید مشکل این ابزارهای مترجم این است :

  • روی صورت نصب نمی شوند و امکان مکالمه چهره به چهره را فراهم نمی آورند و
  • یا مدت زمانی است که باید صرف شود تا ترجمه صورت گیرد و یا اینکه متن های خیابون و تابلوها را نمی توان زمان صرف کرد تا ترجمه صورت بگیرد .
  • و یا ترجمه این ابزارهای الکترونیکی فعلا ضعیف است و زمان بیشتری باید بگذرد تا بهتر ترجمه کنند .

علت هرچه باشد انتظار این است هوش مصنوعی کمک کند تا این ابزارهای مترجم الکترونیکی کامل شوند و دیگر انسانها را از یادگیری زبان بی نیاز کنند .

اگر مشکل زبان برطرف شود تعاملات جهانی افزایش می یابد و جهانیان باهم بیشتر آشنا می شوند و درک بهتری از یکدیگر خواهند داشت و شاید بتوان گفت دهکده جهانی به معنای واقعی شکل خواهد گرفت .

حالا از بین اینهمه زبان ،چرا زبان انگلیسی مهم است ؟چون زبان رسمی دنیا است و اکثر منابع اطلاعاتی در جهان به زبان انگلیسی است .

اما واقعا چرا ما ایرانیها با صرف اینهمه وقت برای زبان ،یاد نمی گیریم ؟چون زبان انگلیسی یک زبان زنده است و هر سال 4000 واژه به آن وارد می شود .

همچنین نحوه یادگیری زبان ما ایرانی ها غلط است .کارشناسان زبان می گویند در مدت زبانی که در دوران قبل از دانشگاه برای زبان در مدارس صرف می شود  حداقل می شود 3 زبان زنده دنیا را یادگرفت و مشکل در آموزش است .

از مشکلات یادگیری زبان در مدارس می توان به :

1-فارسی صحبت کردن

2-وابستگی به معلم

3-عدم علاقه و انگیزه در بین دانش آموزان جهت یادگیری

4-دسترسی به منایع آموزشی محدود

5-نظرات متفاوت معلم ها(تلفظ های متفاوت معلم ها و..)

6-اضطراب امتحان

و…میتوان نام برد .

موارد عجایب زبان در دنیا :

-یک نمونه جالب توجه کنید :آلمان با انگلیس هم مرز است و میتوان گفت زبان انگلیسی هم میتوان در آلمان استفاده وزبان رسمی شود ولی آلمانی ها اصرار به زبان آلمانی خود دارند و برای مهاجرت به این کشور حتما باید زبان آلمانی بلد بود .

-یا زبان چینی 700 حروف الفبا دارد باید 5 سال زمان صرف کنید تا بتوانید تازه الفبا یادبگیرید و چند کلمه ساده صحبت کنید .

–  زبان ژاپنی تفاوتی بین لغات جمع با لغات مفرد ندارد

-آسیا مهد زبان دنیا است :مردم آسیا به 2400 زبان دنیا صحبت می کنند.بله 2400 زبان دنیا

-اینو کجای دلمون بذاریم ؟زبان فرانسوی زبان عشق است چون فرانسه بخاطر مکان های رویایی و عاشقانه شهرت دارد و ابرز عاطفه و محبت در این کشور زیاد است .

-سریع ترین زبان دنیا ژاپنی است و زبان بعدی سریع ترین زبان چینی است

-زبان مردم کره شمالی و جنوبی با هم متفاوت است یا بقول معروف رهبر کره شمالی متفاوتش کرده است .

-پر لغت ترین زبان دنیا هم انگلیسی هست با داشتن 800 هزار لغت

-اگر بچه تون گفت فارسی نمی خونم .لطفا اونو به روسیه بفرستید تا همین کلمه خوردن را به  2میلیون روش بخوند .آرچی سخت ترینزبان دنیا است

– همین شکسپیر با نمایشنامه هایش 1500 کلمه به زبان انگلیسی اضافه کرده است .

-امپراطوری انگلیس مهمترین دلیل پیشرفت و توسعهزبان انگلیسی در دنیا بوده است

-هر 2 ساعت یک کلمه اومده توی زبان انگلیسی

-جمعیت چین با جمعیت انگلیسی زبانان دنیا برابر است

-یک زبان  آموز سطح متوسط که میتونه انگلیسی صحبت کند بین 20 هزار تا 30 هزار لغت انگلیسی میدونه

-پر تکرار ترین حرف در زبان انگلیسی E  است

-پرتکرار ترین اسم در معنای گرامری در زبان اگلیسی TIME   است

-شادترین زبان دنیا اسپانیایی است چون یادگیری اش آسان و کلمات مثبت زیادی دارد

-اگر میخواهید انگلیسی حرف بزنید سمت چپ مغزتون کفایت میکنه ولی برای صحبت به زبان چینی چون برخی کلماتش تصاویر است باید هردو سمت مغزتون فعال باشه

-بیشترین واژه ای که در هر زبان دنیا هست این و آن است

زبان این روزها شده غول همه ..شرکت های مهاجرتی در تبلیغ میگویند براحتی کار مهاجرت شما رادرست می کنیم .خودتون توی کشور مقصد ببینید و..ولی به محض اینکه باهاشون تماس می گیریم .می گویند مدرک زبان فلان با فلان نمره دارید .ما می گوییم نه .اونم میگه شرمنده .ویزای دیگه داریم شونصد میلیارد بیار تا ویزای سرمایه گذاری بگیرم براتون .ماهم که شپش توی جیبمون تار عنکبوت بسته با یک خداحافظی خوشحالش می کنیم . با مدیر چند آموزشگاه صحبت کردم می گفتند ورودی ما مثلا 1000 نفر است ولی تنها چند نفر اندازه انگشتان دست به مراحل پایانی می رسند و این برای ما سود داره .چون ما معمولا مدرسان با سواد کمتر و حقوق کمتر می گذاریم سطح ابتدایی .چون بیشتر افراد همان سطوح ابتدای عطای زبان را به لقایش بخشیده و ناپدید می شوند.

امیدوارم روزی بیادکه دیگه آموزشگاه زبان نباشه وفناوری بیاد که دیگه لازم به یادگیری زبان نداشته باشه و افراد ایرانی و جهان از سختی یادگیری زبان راحت شوند و با فناوری های نوین هوش مصنوعی دیگر ادم ها براحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تعاملا جهانی افزایش یابد و همه ما دوستانی از کشورهای مختلف داشته باشیم و با همدیگر کارهای بهتری در جهت پیشرفت جهان انجام دهیم و دیگر زبان مانعی برای هیچ کاری در جهان نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *