بازاریابی و فروش

برنامه بازاریابی از کشور تا صنعت تا فلافل فروشی

ضروزت برنامه بازاریابی از یک کشور تا صنعت تا یک فلافل فروشی

برنامه بازاریابی از کشور تا صنعت تا فلافل فروشی

  بازاریابی نیاز همه است و برنامه ریزی بازاریابی برای یک کشور تا یک صنعت تا  یک فلافل فروشی واجب و ضروری است .

اگرما ندونیم به کدام راه برویم چه فرقی دارد از کدام مسیر برویم  .و این هدف و مسیر را به ما برنامه ریزی بازاریابی می گوید .شاید پیش خود بگویید چرا اینقدر کلان صحبت می کنید برنامه بازاریابی یک کشور؟

بله اهمیت برنامه بازاریابی در سطح کلان هم مهم است .با داشتن برنامه ریزی بازاریابی متوجه می شوید در  20 سال آینده به کدام هدف و از چه مسیری خواهد رسید و این برنامه ریزی کلان دارای چند برنامه میان مدت 5 ساله و چندین برنامه کوتاه مدت یکساله است .مثلا شما میخواهید در 20 سال آینده به کشور اول منطقه در اقتصاد تبدیل شوید .ابتدا باید بدانید جایگاهتان کجاست مثلا کشور ما در جایگاه 20 خاورمیانه است .پس با طراحی 4 برنامه 5 ساله میتوانید به اقتصاد اول منطقه تبدیل شوید .مثلا اکنون سال 1403 است برنامه ریزی می کنید در سال 1408 به رتبه 15 اقتصاد منطقه و در سال 1413 به رتبه 10 اقتصاد منطقه و در سال 1418 به رتبه 5 منطقه و در سال 1423 به رتبه 1 منطقه در زمینه اقتصاد برسید .

اکنون نیازمند 20 برنامه یکساله (کوتاه مدت )هستید .

اگر قرار است از رتبه 20 اقتصاد منطقه به رتبه 15 اقتصاد منطقه در سال 1408 برسید پس نیازمند 5 برنامه یکساله هستید .مثلا ابتدا باید از سال 1403 که رتبه 20 منطقه هستید در سال 1404 به رتبه 19 اقتصادمنطقه و در سال 1405 به رتبه 18 منطقه و در سال 1406 به رتبه 18 منطقه و درسال 1407 به رتبه 16 منطقه ودرسال 1408 به رتبه 15 منطقه برسید و به همین ترتیب

یعنی ریس جمهور کشور باید تمام توان خود را جهت رسیدن به تارگت 1 رتبه ای بگذارد .آلمانی ها یک مثل دارند می گویند شیطان در جزییات است یعنی باید جزییات به دقت انجام شود تا کلیت کامل شود .مثلا کاندیدای ریاست جمهوری ژاپن در وعده انتخاباتی خود می گوید من درآمد سرانه ژاپنی ها را از 100 هزار دلار در سال 2015 به 120 هزار دلار در سال 2016 می رسانم و… این کاندیدای ریاست جمهوری به جزییات صحبت می کند ولی کاندیدای ریاست جمهوری ایران می گویدکاری می کنم وضع مردم خوب می شود ….حرف های کلی بدون برنامه

یاد سخن شاه عباس صفوی افتادم که وزیر خود را صدا زد و گفت وضع مردم جطور است .گفت قربان کفاشان وضعشان توپ است .شاه عباس گفت احمق ، تعمیرکاران کفش وضعشان خوب است یعنی مردم بدبخت توان خرید کفش ندارند .

برنامه بازاریابی به اینجا ختم نمی شود بلکه برنامه بازاریابی دنیایی است و دانستن آن برای همه ضرورت دارد .

مثلا بعد اینکه فهمیدیم باید هر سال یک رتبه خودمان را نسبت به بقیه کشورها در اقتصاد بهبود دهیم اکنون نوبت به برنامه ریزی آن می رسد .در برنامه بازاریابی  ما نقاط قوت ،ضعف ،فرصت، تهدید خودمان را شناخته و با توجه به اینها برای خودمان یک  استراتژی تعیین می کنیم .استراتژی از دل نقاط قوت ،ضعف ،فرصت ،تهدید ما می آید .پس استراتژی کشور صنعت و..در خلا شکل نمی گیرد .سپس با یک ماتریس وضعیت کنونی کشور، صنعت ،شرکت خود را با دیگر رقبایمان مقایسه می کنیم که متوجه بشویم در چه وضعیتی هستیم .

سپس شروع به نوشتن اقدامات اجرایی برای رسیدن به هدف می کنیم .اقدامات اجرایی یعنی برای رسیدن به هدف باید چه کارهای اجرایی کنیم .بعد نوشتن اقدامات اجرایی، نگاه می کنیم ببینیم  این اقدامات چقدر برای ما هزینه دارد .

، نداشتن برنامه بازاریابی مشخص باعث می‌شود که ما  کاملا اتفاقی پیش برویم و رفته‌رفته شرایط، ما را هدایت کند.طلب موفقیت در هر کسب و کاری بدون استفاده از یک برنامه بازاریابی ،مانند تلاش برای هدایت یک کشتی در هوای طوفانی ، در میان امواج خروشان و زیر حمله اژدرها (رقبا  )، بدون قطب نما و یا آگاهی از مقصد است

برنامه بازاریابی شما را قادر می سازد بوضوح مجسم کنید عازم چه مقصدی هستید و در طول مسیر چه می خواهید بدست آورید.

اگر علاقمند به یادگیری تهیه برنامه بازاریابی و برنامه فروش برای صنعت ،شرکت ،خدمات خود هستید توصیه می کنم در دوره زیر شرکت کتید:

دوره آموزش برنامه فروش و برنامه بازاریابی در ایران

(آموزش شامل :تدریس اندازه بازار .سهم بازار .بودجه بازاریابی. برنامه فروش.برنامه بازاریابی)
مدرس : دکتر خدایار عبداللهی
نویسنده 7 کتاب بازاریابی
سابقه اجرایی در 5 صنعت کشور
و نویسنده صدها مقاله بازاریابی در روزنامه دنیای اقتصاد و …
…………
آموزش شامل :
1- نحوه تهیه اندازه بازار
2-نحوه تقسیم بازار مصرف کنندگان ایرانی و بین الملل
2-نحوه تهیه سهم بازار
3-نحوه تهیه بودجه بازاریابی
4-آموزش تهیه برنامه فروش
5_اموزش تهیه برنامه بازاریابی (مارکتینگ پلن )محصولات و شرکت
شامل :
1-نوشتن وضعیت اجرایی شرکت
2-نوشتن چشم انداز
3-نوشتن بیانیه ماموریت
4-نوشتن عوامل کلیدی موفقیت هر صنعت
5-تهیه جدول swot
6-تهیه ماتریس ife
7-تهیه ماتریس efe
8-تهیه ماتریس تدوین استراتژی
9-7p
10-تهیه ماتریس آنسوف
11-تهیه ماتریس BCG
12-تهیه ماتریس رقابت CPM
13-نوشتن اهداف کمی و کیفی کلان
14-نوشتن اهداف کمی و کیفی کوتاه مدت
15-تهیه ACTION PLAN
16-تهیه بودجه بازاریابی
………………..
در 2 جلسه 3 ساعته
جمعا 6 ساعت

پنج شنبه و جمعه آخرهفته
ساعت 13:30تا 16:30
میدان انقلاب تهران
………..
جهت شرکت در دوره به شماره 09125306539_09022502595 پیام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *