بازاریابی و فروش

زندگی از نگاه یک تکنیکالیست سهام (امواج الیوت )

زندگی از نگاه یک تکنیکالیست سهام (امواج الیوت )

امواج الیوت یکی از نظریه های تحلیل تکنیکال است که حرکات قیمت در بازارهای مالی را توصیف و تحلیل می کند. این نظریه اولین بار توسط فردی به الیوت پایه گذاری شد. او نظریه امواج الیوت را بر اساس ساختارهای تکرار شونده فراکتال در بازار به وجود آورد.

اگر به تمام جهان خوب دقت کنیم می توانیم فلسفه زندگی را بفهمیم .از روی همین امواج تکرارشونده الیوت هم می توان به فلسفه زندگی پی برد .ما نمی توانیم همیشه در موج صعود باشیم بلکه موج های نزولی هم هستند .بقول قدیمی ها زندگی سربالایی و سرازیری دارد .اگر فکر می کنید که زندگی باید همیشه صعودی باشد و هیچگاه نزولی در زندگی نباید باشد دچار کمالگرایی هستیم و این تفکر زمینه افسردگی را در ما بوجود آورد .شرایط زندگی ،خطاها و اشتباهات ما ،مرگ عزیزان ، تغییرات محیطی ،بالارفتن سن  و..ما را در مرحله نزولی قرار می دهد.البته جریان نزولی هم بد نیست چون این جریان های نزولی انرژی و پتانسیل لازم برای حرکت های صعودی بعدی در زندگی ما پدید می آورند .بودن در مرحله نزولی باعث رنج هایی برای ما می شوند که این رنج ها چنان به ما فشار می آورد که ما می خواهیم این شرایط تغییر کند .موج های نزولی نقاط عطف زندگی ما هستند به فرض مثال ورشکستگی .وقتی ما ورشکسته می شویم چنان رنجی در اثر نداری ،تحقیر و..برای ما بوجود می آورد  که تصمیم می گیریم تغییر کنیم .حواسمان را بیشتر جمع کنیم .بیشتر تلاش کنیم .دفعه دیگر قدم هایمان را با دقت بیشتری  برداریم و رنج نداری و فقر باعث می شود بری اینکه در این شرایط نمانیم تلاش کنیم تا این شرایط تغییر کند و در موج صعودی قرار بگیریم .

موج 1 صعودی :انسان در بدو تولد در یک موج صعودی است و این روند تا نوجوانی و جوانی ادامه می دهد.انسان که بدنیا می آید در یک موج صعودی است .

موج 2 نزولی :نوجوانی وجوانی و تغییراتی که در این سن رخ می دهدو اقداماتی که ما برای صعود  زندگی می کنیم ممکن است همیشه مطابق برنامه نباشد  مارا دچار شکست های کند  .افسردگی ،شکست عشقس ، ناراحتی ،غم هایی که دراین مرحله زندگی برای ما پیش می آید مارا وادار می کند برای این که در این شرایط نمانیم دست به حرکت و اقدام بزنیم تا وضعیت تغییر کند .

3-پتانسیل ایجاد شده در مرحله نزولی زندگی باعت یک موج 3 صعودی در زندگی ما می شود که این موج می تواند از دانشگاه ،پیدا کردن شغل ،ازدواج و تا میانسالی ما ادامه پیدا کند .موج 3 یک موج صعودی بلند در زندگی ماست .

4- رسیدن به میانسالی و تغییرات ممکن است مارا وارد یک فاز نزولی کند .و از شتاب زندگی ما کم کند .در این مرحله کمی توان جسمی انسان کاهش می یابد و شور و اشتیاق اوایل زندگی اش کم می شود .همه اینها باعث می شود انسان دست به یکسری اقداماتی بزند و همچنین خانواده و..مشوقانی باشند که اورا وادار می کند از این وضعیت خارج شود .

5-موج 5 صعودی : موج 4 نزولی پتانسیل لازم برای حرکت انسان بوجود می آورد و این موج از میانسالی تا بازنشستگی می تواند ادامه یابد.در این مرحله سعی می کند با تلاش بیشتر فرزندان خودرا بزرگ کند و به سرو سامان دهد .تلاش های خودرا کند تا بازنشسته شود .

موج A: بعد از رسیدن به سن پیری و بازنشستگی انسان در مسیر نزول قرار می گیرد .بیماری ها و کم شدن توان جسمی و..عواملی هستند که سبب نزول ما می شوند.

موج :Bموج بلند نزولیA و تغییراتی که در موج A رخ می دهد باعث می شود انسان دست به اقداماتی در جهت بهبود اوضاع بزند و این سبب موج B صعودی می شود .

موج :Cانسان بعد از موج B صعودی در سنین بالای پیری قرار می گیرد که در این حالت بیماری او بیشتر می شود و او ناتوانتر از همیشه می شود .این ضعف ممکن است تا هنگام مرگ او ادامه یابد و در نهایت چشم از دنیا فرو بندد.

که با تمام شدن موج Cجریان زندگی در جهان پایان نمی یابد و باز یک حرکت صعودی5 موجی و یک اصلاح 3 موجی

نتیجه گیری :

1- انسان بداند زندگی پستی بلندی .صعود.نزول دارد .

2-تفکر اینکه همیشه زندگی باید صعودی باشد انسان را افسرده و دچار مشکل می کند .

3-بهتر استدر مراحل صعود مغرور نشویم و در مراحل نزول زندگی توکل به خدا داشته باشیم و بدانیم این وضعیت همیشگی نیست

4- انسان باید بداند زندگی سختی دارد شیرینی هم دارد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *