اخبار عمومی / گوناگون

عجایب خودروهای پارک شده در شهر تهران

عجایب خودروهای پارک شده در شهر تهران

نویسنده :خدایار عبدالهی

اینستاگرام :khodayar_abdolahi

تهران بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد به همین تعداد نیز خودرو در شهر تهران است یعنی 10 میلیون خودرو شامل 6 میلیون خودرو و 4 میلیون موتور  در تهران وجود دارد که خود نکته عجیبی است .

 .در شهر تهران در مورد خودروهای پارک شده،  نکات عجیبی به چشم میخورد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

1- خودروهای همیشه پارک در مناطق مسکونی :

در کشورهای غربی وقتی صبح ها به سر کار می روند خودروهای مناطق مسکونی خالی شده و میزان تجمع خودروها در مناطق اداری و تجاری بیشتر می شود ولی در شهر تهران می بینیم درساعت های صبح(8تا 12) میلیون خودرودر مناطق مسکونی پارک هستند گویی که همه در منازل هستند و به محل کار خود نرفته اند .

2-خودروهای فرسوده پارک شده در شهر تهران :

خودروهای قدیمی مانند پژو های سبز قدیمی ،پاترول ،پیکان ،ژیان ،رنو پی کی و..می بینیم که ماه ها و سالها پارک هستند و این خودروها هیچ حرکتی نمی کنند به نحوی که میبینی لاستیک هایشان پنچر است ،بدنه داغون است و..گویی که صاحبان این خودروها قرار است این خودروهای قدیمی را قرار است قرن ها میخواهند در پارک بماند که در قرن بعدی که این ها عتیقه شدند با قیمت بالایی بفروشند.ولی نکته آنجاست که این خودروها علاوه بر گرفتن جا برای پارک ماشین های دیگر ،آلودگی تصویری نیز باخاطر درب و داغون بودنشان ایجاد می کنند

3-خودروهای همیشه پارک در مناطق اداری و تجاری :

عده ای از مردم صبح ها زود به سر کار می روند تا بتوانند محلی برای جاک پارک خودرو پیدا کنند ولی حتی اگر نیمه شب هم به سرکار بروید باز عده ای ماشین از قبل در مناطق اداری و تجاری پارک هستند .معلوم نیست این خودروهای همیشه پارک در مناطق اداری و تجاری درآنجا چه می کنند یعنی آنها شب قبل به خانه نرفته اند و در مراکز تعطیل اداری و تجاری تعطیل مشغول به کار بوده اند .

4-گاری ،کانتینر غذا ،نصف وانت و..پارک شده در شهر تهران :

در میان خودروهای پارک شده در شهر تهران می توان به گاری ،ماشین بتون ریز، نصف وانت ،کانتینر غذا اشاره کرد .عده ای از آنها صاحب دارند مثلا کانتینر یدک حمل غذا ، که صاحب آن به خودرو خود نضب کرده و غذاهای فست فود و قهوه جلوی پارک ها می فروشند ولی صاحبان گاری و نصف وانت و اتاقک ماشین ها معلوم نیست کیست و چرا آنها هیچگاه از پارک خارج نمی شوند.

5-نسبت خودروهای پارک نسبت به خودروهای در حرکت :

نسبت خودروهای در حال حرکت نسبت به خودوهای پارک شده (ثابت ) 30 درصد است که این نکته نشان می دهد 70 درصد خودروها پارک شده هستند که گاهی توسط صاحب آن برای خرید نان و..استفاده می شوند.متاسفانه خودرو در ایران یک کالای سرمایه ای است عده ای چندین ماشین می خرند که قیمت آن بالا رفته و بفروشند . در حالی که خودرو باید از کالای سرمایه ای خارج و به کالای مصرفی تبدیل شود تا انگیزه خرید خودرو بیش از یک عدد کاهش یابد .

6_موتورهای زنجیر شده در پارک  :

در میان خودروهای پارک شده شهر تهران می توان به موتورهایی اشاره کرد که به یک درخت زنجیر شده اند و هیچ حرکتی ندارند ،بعضا می بینید که این موتورها اسکله آن مانده است و این اسکله زنجیر به درخت است سوال اینجاست صاحب این موتورها کیستند و این اسکله موتور برایشان چه نفعی دارد .

7- اتوبوس های قدیمی پارک شده :

اتوبوس های قدیمی در برخی محلات هستند که سالها پارک شده اند و این اتوبوس ها هیچ حرکتی ندارند به نحوی که محل معتادان و کارتن خواب ها شده اند .که از اینکه این کارتن خواب ها سرپناهی دارند جای خوسحالی است ولی آیا نمی شد این اتوبوس ها مشخص شود مال چه کسی است و اگر بی صاحب است فروخته و از پول آن جهت رفاه  کارتن خواب ها استفاده شود .

8-خودروهای داخل زمین های خالی :

ر زمین های خالی بسیار بزرگ شهر تهران نیز خودروهایی قدیمی بسیاری هستند که اسکله آنها باقی مانده است .

9-خودروهای داخل خودرو دیگر پارک شده :

موتورها و خودروهایی قدیمی دیده می شود که این خودروهای خود در داخل خودرو دیگر هستند آن خودرو نیز برای ماه ها و سالها در پارک هستند.

10-اسکله خودروهای سبک و سنگین  در دره ها و کوه ها :

در دره های و کوه ها اسکله و قطعات خودروهایی از لودر ،کامیون،جرثیقل و..  هستند که جای تعجب است جایی که راه ماشین رو نیست چطور این ها به آنجا منتقل شده اند .البته می توان حدس زد این خودروها برایمعادن و جاده و..بوده اند که بعد از اتمام کار بقایای آن در اطراف معادن رها شده اند

11-خودروها و موتورها ی پارک شده در پارکینگ ها :

وقتی به پارکینگ ها می رویم می بینیم خودروهاوو موتورهایی هستند که سال ها از آنها می گذرد بنحوی که کلی خاک روی آنها نشسته اند .وقتی در این پارکینگ ها خودرو خودرا جندین دفعه پارک می کنی و میبینی با گذشت سالها ولی این خودروها تکان نمی خورند سوال برایت ایجاد می شودپس مالکان این خودروها کیستند ؟

13-خودروهای سالها مانده در صافکاری ها :

اگر به صافکارهای تهران رفته باشید مطمنا خودروهایی دیده اید که درآن پارک هستند و سالها از پارکشان می گذرد .

12-خودروهای یکدست پارک شده :

اگر شما به خیابان جشنواره تهران  رفت و آمد کنید می بینی 90 درصد خودروهای پارک شده در آن منطقه ،پژوپرشیا هستند .یا اگر به دهات های اطراف تهران بروید  اکثر خودروها پیکان هستند .یا خیابان بهشتی تهرانپر از خودروهای مدل بالا که پارک هستند و می تواند به این علت باشد : به علت وجود چندین نمایشگاه دار که یکباره هزاران خودرو وارد کشور می کنند می بینی یکدفعه دو طرف خیاب بهشتی پر شده خودروهای مدل بالا که پارک هستند .

14-خودروهای قدیمی پارک شده در تالارها و رستوران های تهران :

برخی از خودروهای قدیمی در رستوران ها و تلارهای قدیمی پارک شده هستند که صاحب رستوران از آن به عنوان دکور استفاده می کند :مانند خودرو ژیان پارک شده در رستوران باغ بهشت کن و…

15-خودروهای نصفه در قست فودها و رستوران ها :

اتاقک خودروهایی مانند می نی بوس و کامیون های هستند که از آن به عنوان دکور در فست فودها و رستوران ها مشاهده می کنید مانند نصف اتاقک فست فود در خیابان شریعتی جلوی سینما ایران و..

نتیجه :

1-وجود خودروهای پارک شده  قدیمی و فرسوده درخیابان های  شهر تهران که سالها تکان نمی خورند چهره شهر را زشت کره اند می بایست مالکان این خودروها شناسایی شوند و نسبت به تغییر محل پارک آن در خیابان اقدام شوند تا هم چهره شهر زیبا شوند و هم محلی برای پارک سایر خودروها ایجاد شوند

2-نصف وانت ها ،اتاقک های خودرو ،گاری ها ،موتورهای قدیمی زنجیر شده که سالها از پارکشان در خیابان می گذرد شناسایی شوند و چنانچه صاحبی ندارند این ها را فروخته و خرج افراد نیازمند شود .تاکید می کنم خرج افراد نیازمند و کارتن خواب شود

3-اسکله خودروهای سنگین و قطعات خودروهای سنگین که سالها در اطراف معادن در کوه و دره و مناطق طبیعی وجود دارند از این محل ها جمع آوری شوندتا از آسیب به طبیعت جلوگیری شود و  هم چهره طبیعت زیبا شود و هم از فروش آنها پولی جهت کمک به افراد نیازمند فراهم شود .

4- امید است خودرو از کالای سرمایه ای خارج شود تا عطش مردم نسبت به داشتن چندین خودرو کم شود و این باعث کاهش مصرف سوخت و بهره وری بیشتر شود.

5-امید است تحقیقات بیشتری در مورد پارک خودرو انجام شود که باعث بهتر شدن وضعیت شهر تهران گردد.

در انتها اگر شما هم مواردی بیشتر از این خودروهای پارک شده در شهر تهران  سراغ دارید و یا پیشنهادی دارید ممنون میشم نظر خودرا زیر این متن بنویسید .

.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

با 50 هزار تومان بیت کوین خرید و فروش کن

با لینک زیر می توانید با 50 هزار تومان بیت کوین خرید و فروش کنید :

https://nobitex.ir/signup/?refcode=6654786

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

با 50 هزار تومان بیت کوین خرید و فروش کن

با لینک زیر می توانید با 50 هزار تومان بیت کوین خرید و فروش کنید :

https://nobitex.ir/signup/?refcode=6654786

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

با 50 هزار تومان بیت کوین خرید و فروش کن

با لینک زیر می توانید با 50 هزار تومان بیت کوین خرید و فروش کنید :

https://nobitex.ir/signup/?refcode=6654786

…………………………………………………………………………………………………….

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *