بازاریابی و فروش

تکنیک های متقاعد سازی مشتری برای خرید

تکنیک های متقاعد سازی مشتری برای خرید

نویسنده :دکتر خدایار عبدالهی

اینستا : khodayar_abdolahi

 

1-تکنیک پا لای در

تکنیک پا لای در در واقع یک  تکنیک متقاعد سازی به شمار می‌رود. به این صورت که شما یک خواسته کوچک و کم اهمیت‌تر را مطرح می کنید وقتی موافقت طرف مقابل را گرفتید و سپس  خواسته اصلی و بزرگتر مطرح می کنید .

2-استراتژی کالباسی

استراتژی کالباسی به این معنی است که اهداف بزرگ را با برش دادن به هدف‌های کوچک‌تر تبدیل کنید. استراتژی مذاکره کالباسی یکی از تکنیک‌های موثر مذاکره فروش است که باید قبل از رفتن سر میز مذاکره بلد باشید. روش کالباسی کمک می‌کند به تمام خواسته‌هایتان برسید بدون اینکه زیاده خواه به نظر بیایید.

مثلا فروشنده می گوید قیمت این محصول 3 میلیون است بعد که شما قبول کردید می گوید قیمت کارتریج آن هم 1میلیون است .وقتی شما قبول کردید فروشنده می گوید اگر 2 سال گارانتی آن را هم بخواهید می شود 500 هزار تومان

3- تکنیک ترامپ

ترامپ .ابتدا  یک خواسته بسیار بزرگ را مطرح می کند به نحوی که طرف مقابل به هیچ وجه زیر بار آن نمی رود .بعد وقتی طرف مقابل  گقت نه خواسته کمی کوچکتر از خواسته اول را مطرح می کند

 

4- حس کمبود و عجله را در مشتری ایجاد کنید

وقتی این جمله را از یک فروشنده می‌شنوید چه حسی پیدا می‌کنید؟

” این آخرین محصولی است که در انبار دارم”

یا ” امروز آخرین مهلت استفاده از تخفیف 60% اجناس است”

احتمالا این پیام را می‌گیرید که چون همۀ محصولات این نوع به فروش رفته است، پس گزینۀ خوبی بوده است؛ بهتر است دانه آخر را هم تا تمام نشده من بخرم! حس کمبود باعث شد، با عجله تصمیم به خرید بگیرید.

 

 

5-  استفاده از توصیه‌های اجتماعی (Social Proof)

یکی از استراتژی‌های اثربخش در متقاعدسازی مشتری، استفاده از توصیه‌های اجتماعی یا “Social Proof” است. این روش به این معناست که اگر مشتریان دیگر، به ویژه افرادی که به آن‌ها اعتماد دارند، تجربه مثبتی از محصول شما داشته باشند، احتمال اینکه مشتری جدید به خرید از شما ترغیب شود، بیشتر خواهد بود

 

مثلا فروشنده میگه این کیفی است که خانم الناز شاکر دوست هم از آن استفاده می کند .همچنین شما می‌توانید نظرات و تجربیات مشتریان قبلی را در وب‌سایت خود یا شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا به اعتبار برند خود افزوده و اعتماد مشتریان جدید را جلب کنید. از این رو، روانشناسی فروش نشان می‌دهد که ما به طور طبیعی به دنبال تایید اجتماعی هستیم و تمایل داریم از محصولاتی خرید کنیم که دیگران از آن‌ها راضی بوده‌اند.

………………………………………………………………………………………………………………….

نرم افزار بازاریابی گسترشگر

گسترشگر اولین و تنها نرم افزار بازاریابی ایران با قابلیت های زیر :

1-تهیه برنامه بازاریابیMarketing Plan

2-تهیه اندازه بازار محصولات و خدمات

3-تهیه بودجه بازاریابی

4-تهیه پیش بینی فروش

5-تهیه گزارشات Market Segmentation

جهت تهیه به سایت www.gostareshgar.com و یا شماره واتساپ 09022502595 پیام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *