اخبار عمومی / گوناگون

چرا اوشین در هر کاری موفق می شد ؟

چرا اوشین در هر کاری موفق می شد ؟

سریال سالهای دور از خانه یا اوشین در دهه 60 در ایران پخش شد .این سریال که در 60 کشور جهان پخش شد یکی از محبوب ترین سریال های جهان است .سریال اوشین داستان واقعی زندگی خانم کاتسو وادا بنیانگذار فروش گاه های زنجیره ای یاوهان در ژاپن است.

 

سریال اوشین در ایران :

سریال اوشین در ایران در دهه 60 پخش شد .این سریال محبوبیت فراوانی در ایران پیدا کرد و پخش این سریال بازتاب های عمیق فرهنگی در ایران داشت .از دلایل محبوبیت این سریال در ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد  :

1-خانوادگی بودن سریال

2-پخش این سریال در دهه 60 مصادف بود با جنگ و کمبود های ناشی از جنگ برای مردم بود .و مردم ایران به نوعی با اوشین همزاد پنداری می کردند .ایستادگی در برابر سختی ها و مقاومت در راه زندگی یکی از دلایل محبوبیت این سریال در ایران بود .

3- این سریال تاثیرات فرنگی بسیاری در ایران گذاشت از جمله بوجود آمدن فروشگا ه های  لباس تاناکورا و..

4-اوشین ژاپنی بود و هم نماد مقاومت ،استقادمت و تلاش فراوان و برخاستن از خاستر خود و تبدیل شدن به یکی از غول های تکنولوژی ژاپن .اوشین به طور ضمنی نمایانگر رویای ایرانی ه برای تبدیل شدن به ژاپنی تازه در آسیا بود .ماهم تجربه جنگ را داشتیم و امیدوار بودیم با پست شر گذاشتن سختی ها به ژاپنی نوظهور بدل شویم.

  سریال اوشین در دیگر کشورها :

سریال اوشین در 60 کشور جهان پخش شد و محبوبیت بسیاری در جهان یافت .ارزش های جهانی مانند عضق ،ازخود گذشتگی ،استقامت و بخشش باعث موفقیت این سریال در جهان شد .

در سطح دنیا توجه به این سریال به اندازه‌ای بود که آن را اوشیندروم» نامیدند

بازتاب های سریال اوشین در جهان :

1-تایلند :در زمان پخش این سریال در کشور تایلند ،خیابان های کشور خالی از جمعیت می شد و هیچ فردی را نمی توانستید در خیابان پیدا کنید و جلسات هیات دولت به گونه ای برنامه ریزی می شد که با این سریال تداخل نداشته شد .شماره های یک روزنامه بدلیل انتشار هفتگی خلاصه قسمت های سریال به میزان 80 درصد افزایش یافت .

4-در هنگ کنگ یک فروشگاه زنجیره ای بنام اوشین تاسیس شد و شعارخودرا استقامت و سخت گوشی گذاشت .

5- در کشور غنا رنج کشیدن مانند اوشین اصطلاحی برای توصیف کسانی شد که سختی را تحمل می کنند .

و….

کارهای اوشین در زندگی  :

خدمتکاری در خانه

خانم اوشین در این سریال ابتدا از کودکی کار خود را با کارگری در خانه های مردم شروع کرد و با سختکوشی توانست تمام کارهای خانه را به سرعت یادبگیرد و انجام دهدبطوریکه وقتی به خانه خانم یاشیرو رفت به تمام کارهای خانه مسلط بود و بسیاری از افراد از سخت کوشی و تسلط خانم اوشین به کارهای خانه تعجب می کردند .

آرایشگری

خانم اوشین به توکیو رفت و پیش خانم هاسیگاوا آرایشگر مشغول به کار شد .اوشین برای یادگرفتن آرایشگری مجبور به 3 سال کار بود تا تازه به او شانه داده شود که فقط موهای خانم های مشتری را شانه بزند و در مجموع برای آرایشگر شدن می بایست حداقل 5 سال زمان صرف می کرد .ولی خانم اوشین توانست به سرعت نظر خانم هاسیگاوارا جلب کند و آرایشگری را یاد گرفت و مستقل شروع به آرایشگری نمود .خانم اوشین مشتریان فراوانی برای خود جمع نمود به نحوی که  توانست  پول زیادی در بیاورد و خرج ساخت خانه در یاماگاتا محل زندگی پدرش را برای او بفرستد.

تجارت (تجارت از دسفروشی تا تاسیس فروش گاه های زنجیره ای )

اوشین بعد از ازدواج با ریوزو (تاجر پارچه )سعی کرد از کار تجارت سر در بیاورد و حتی در چندین اقدام از ورشکستگی ریوزو جلوگیری کرد .مثلا او متوجه شد یکی از مشتریان ریوزو در حال ورشکستگی است پس بدون اطلاع به ریوز با چند کارگر رفت و پارچه های فردی که در حال ورشکسته شدن بود از او پس گرفت .

بعد ازاینکه بازارژاپن در رکود قرار گرفت و هیچکس پارچه های ریوزو را نمی خرید او پارچه ها را به محل دستفروشی در ژاپن برد و تمام پارچه ها را فروخت .

با آمدن چرخ خیاطی و اطلاع از اینکه مردم ژاپن لباس های آماده می خرند  محل پارچه فروشی ریوزو را تبدیل به کارگاه تولید پوشاک نمود و در این کار موفق بود.

زلزله ژاپن باعث شد کارخانه تولید لباس ریوزو تخریب شود وتمام دارایی شان را از دست بدهند

ولی اوشین نامید نشد و سال ها بعد شروع به خرید و فروش ماهی با چرخ دستی نمود و توانست یک مغازه موفق ماهی فروشی بزند

و…این ادامه داشت تا اینکه اوشین فروشگ های های زنجیره ای مشهوری را دزژاپن بنام یاوهان تاسیس نمود که فرزندانش شروع به اداره آنجا نمودند .

ولی براستی دلیل موفقیت اوشین چه بود ؟چرا اوشین دست به هرکاری می زد موفق می شد ؟ممنون میشم نظراتتان را زیر این متن بگذارید

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *