بورس

چرا  لینکدین با ایرانی ها بد است  و رفتار خصمانه دارد ؟

چرا  لینکدین با ایرانی ها بد است  و رفتار خصمانه دارد ؟

 

لینکدین یک شبکه اجتماعی بر پایه اشتغال آمریکایی است .این شبکه اجتماعی در سال 2003 افتتاح شد.این شبکه اجتماعی به کارجو و کارفرما اجازه می دهد تا پروفایل هایی ایجاد کنند و به یکدیگر متصل شوند .

ایرانی های زیادی عضو شبکه اجتماعی لینکدین هستند و حدود 4 میلیون ایرانی عضو لینکدین هستند و در بستر این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند .ولی متاسفانه این روزها به یکباره می بینید شبکه اجتماعی لینکدین شمارا restrict کرده است . بعد لینکدین به شما اجازه ورود به حساب تان را نمی دهد و از شما می خواهد مدارک احراز هویت بفرستید . وقتی وارد می شوید که مدارک احراز هویت بفرستید تا نام کشور ایران را انتخاب می کنید، لینکدین پیام می دهد که لینکدین از ایران پشتیبانی نمی کند .

از سوی دیگر ایمیل پشتیبانی لینکدین پاسخگو نیست .البته تلفن پشتیبانی لینکدین به پیش شماره آمریکا وجوددارد که صحبت با پشتیبانی لینکدین احتیاج به دانستن زبان انگلیسی خوب دارد که با توجه به اینکه زبان اکثر ایرانی ها ضعیف است امکان صحبت وجود ندارد .

بعد از اینکه هزاران بار پیام پشتیبانی به لینکدین دادید امکان دارد لینکدین دلش به حالتان بسوزد و بگوید مدارک شناسایی را از طریق لینکی که خودش می دهد بفرست .مدارکی که می خواهد یک فرم احراز هویت است .البته اینجا تازه آغاز داستان است .مدارک احراز هویت  را شما باید به یک دفتر خانه اسناد رسمی برده و امضا کنید که هیچ دفترخانه ای این کار را انجام نمی دهد و عملا شما قادر نخواهید بود حسابتان را برگردانید .

رفتار بد تیم پشتیانی لینکدین از دیگر نکات است که جای تاسف دارد . وقتی پشتیبانی لینکدین بعد هزاران پیامتان به شما پاسخ می دهد به گونه ای با شما رفتار می کند گویی شما دزد ،قاتل و…هستید .در حالی که غرب ،ایران را یک کشور جهان سوم می داند ولی اینگونه رفتار تیم پشتیبانی از طرف کشوری که خود را جهان اول می داند جای تعجب دارد .

لینکدین حساب شما را بسته و از شما پاسپورت می خواهد . فکر کنید پاسپورت شما تاریخ انقضایش گذشته است و یا حتی از آن عکس با گوشی موبایل گرفتید و برای لینکدین می فرستید .پشتیبانی لینکدین از شما قبول نمی کند و بتازگی لینکدین برای احراز هویت و رفع محدودیت دیگر پاسپورت ایرانی را نمیپذیرد و بجای آن اطلاعات هویتی که بایستی توسط دفاتر اسناد رسمی تایید شودرا قبول می کند .

 

نمونه دیگر اگر حساب اولی شما بدون دلیل توسط لینکدین بسته شود و شما بخواهید یک حساب دیکر باز کنید لینکدین ip شمارا شناسایی کرده که در حال ایجاد حساب دیگر هستید فورا حساب دوم شمارا مسدود میکند مگر اینکه با لب تاب دیکر و اینکه  شماره موبایلتان و ایمیلتان در لب تاب جدید با قبلی متفاوت باشد اقدام کنید.

مورد دیگر اینکه درست است لینکدین در ایران فیلتر نیست ولی اشتباها وی پی ان شما روشن باشد و شما بخواهید وارد لینکدین شوید چون وی پی ان هر دفعه سرورش از کشورهای متفاوت نشان می دهد لینکدین حساب شمارا خواهد بست .بله ،به همین دلیل مسخره

یک محلی برای پشتیانی لینکدین هست حساب پشتیبانی لینکدین در توییتر یا همان x .ولی آنجا هم  پشتیبانی لینکدین  اولا بعد 7 روز پاسخ می دهد واگر مدارک مانند پاسپورت و مدارک احراز هویت در توییتر برای پشتیبانی لینکدین بفرستید  سریع مدارک شمارا حذف میکند می گوید اینجا عکس پاسپورت و..نفرستید و از طریق دیگر بفرستید. کدام طریق ؟؟؟؟

اگر حساب شما در لینکدین بسته شده باشد و بخواهید به لینکدین اطلاع دهید .می گوید تیک پشتیبانی در help بفرستید .درصورتی که برای فرستادن تیک پشتیبانی ابتدا باید وارد حساب شد بعد اجازه فرستادن تیکت پشتیبانی به شما بدهد.در حالی که فردی که حسابش بسته شده امکان ورود به حساب ندارد .

و اگر شما  دوستی در لینکدین داشته باشید و حسابش فعال باشد و بخواهد برای کمک به شما  تیکت پشتیبانی بفرستد ،بازهم این کار به بن بست می خورد چون جوری لینکدین دوست شما را مانند کارآگاه  سوال جواب می کند که حتی این امکان وجود دارد حساب دوستتان را برای همیشه ببندد .

این برخوردهای ناعادلانه عملا ضربه بزرگی به بخشی از ایرانی ها زده که تلاش می کنند در این شبکه اجتماعی فعالیت کنند و بدنبال اشتغال باشند .

نکته جالبتر اینکه لینکدین در ایران فیلتر نیست درحالی که اینستاگرام و واتساپ و تلگرام در ایران فیلتر هستند .اینجاست که یک ایرانی آرزو می کند کاشکی همچنین شبکه اجتماعی اشتغال محوری بومی وجود داشت و ایرانی ها تن به اینهمه اذیت و آزار این شبکه احتماعی لینکدین نمی دادند. از سوی دیگر امیدی به اینکه یک شبکه اجتماعی فراگیر و محبوب در ایران هم بوجود بیاید نیست چون چارچوب های   که برای ایجاد یک شبکه اجتماعی در ایران تعیین می شود عملا این امکان را نمی دهد .

در این مورد یک طنز در بین عموم وجود دارد : اینکه شما به یک فردی در بستر شبکه اجتماعی پیام بدهید ولی نفر سومی بخواند و به شما جواب بدهد .می گویند در یکی از این پیام رسان ها پسری به یک دختر می گوید حالت خوبه ؟نفر سومی از سوی مالک شبکه اجتماعی جواب داده :فعلا دوست دخترت حالش خوب نیست ،فعلا تنهاش بگذار بعدا بهش پیام بده.

لینکدین محلی است که تمام مطالب آن مربوط به اشتغال و کسب و کار است .لینکدین یک  شبکه اجتماعی است که در ایران فیلتر نیست آنهم اینگونه شبکه اجتماعی لینکدین شمارا اذیت می کند .وقتی می خواهید ثبت نام کنید از شما پاسپورت و..نمی خواهد ولی وقتی شما با گذاشتن کلی مطلب وتولید محتوا در زمینه کسب و کارتان پیج شما رشد کرد ،به یکباره حساب شما بسته و با محدودیت مواجه می شود ،محدودیتی که به هیچ وجه براحتی قابل رفع شدن نیست و گاهی کاربر لینکدین از خیر پیج خود می گذرد و خاطره بدی از لینکدین در ذهنش نقش می بندد.

اگر شما تجربه ای در زمینه بسته شدن  پیج تان در لینکدین دارید ممنون میشم با ما در زیر این متن به اشتراک  بگذارید ؟؟؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *