اخبار عمومی / گوناگون

استراتژی های جهانی لینکدین مارکتینگ 

استراتژی های جهانی  لینکدین مارکتینگ

لینکدین مارکتینگ : فرآیند استفاده از لینکدین برای بهبود آگاهی از برند، تقویت روابط تجاری و مشارکت، به اشتراک گذاری محتوا و هدایت ترافیک به وب سایت شما است.

مزیت لینکدین مارکتینگ :

بازاریابی شما در لینکدین به طور بالقوه می تواند به 14.6 درصد از جمعیت جهان برسد. برندهایی که در لینکدین تبلیغ می کنند، 33 درصد افزایش در قصد خرید از ترافیک و 2 برابر نرخ تبدیل بالاتر از کاربران لینکدین دارند.

40 درصد از بازاریابان B2B موافق هستند که لینکدین بالاترین کیفیت را هدایت می کند.

سرمایه گذاری در تبلیغات لینکدین می تواند یک تصمیم ارزشمند برای کسب و کار شما باشد، اما مهم است که مزایای بالقوه آن را در مقابل هزینه ها سنجید. تبلیغات لینکدین با پایگاه کاربری بیش از 774 میلیون حرفه ای، فرصتی برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص، ایجاد سرنخ و ارتقای دیده شدن برند را ارائه می دهد..

هدف لینکدین مارکتینک:

به افراد بیشتری درباره محصولات، خدمات یا سازمان خود بگویید. ترافیک را به وب سایت یا صفحات فرود بازاریابی خود هدایت کنید. تعامل با محتوای خود را افزایش دهید، مانند لایک، نظرات، اشتراک گذاری، کلیک روی صفحه فرود یا صفحه لینکدین یا دنبال کردن صفحه لینکدین.

چه کسانی  بیشتر در لینکدین فعالند؟

Gen Z سریع‌ترین رشد مخاطب جهانی در لینکدین است و در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. داده ها نشان می دهد که این گروه نسلی به شدت از رسانه های اجتماعی استفاده می کند و برخی عادات دیجیتالی متمایز را ارائه می دهد

استراتژی های جهانی لینکین مارکتینگ :

1- اهداف روشنی تعیین کنید

مانند هر استراتژی بازاریابی، داشتن یک هدف واضح برای حضور در لینکدین بسیار مهم است. این می تواند هر چیزی باشد از:

افزایش آگاهی از برند،

تولید سرنخ های وب سایت، یا

ایجاد رهبری فکری

پس از رسیدن به هدف، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و محتوا و پیام خود را طوری تنظیم کنید که برای آنها جذاب باشد.

به عنوان مثال، اگر شما یک کارآفرین نوظهور هستید که می‌خواهید خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود معرفی کنید، روی به اشتراک گذاشتن بینش و دانش مرتبط با شغل خود تمرکز کنید. اگر یک کسب و کار B2B هستید که به دنبال ایجاد سرنخ هستید، مطالعات موردی و داستان های موفقیت مشتری را برجسته کنید.

به خاطر داشته باشید که افراد از لینکدین متفاوت از سایر شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. در اینجا چند روش استفاده مردم از این پلتفرم آورده شده است:

در جریان اخبار و رویدادهای جاری: 29.2%

دنبال کردن یا تحقیق در مورد برندها و محصولات: 26.9%

ارسال یا اشتراک گذاری عکس یا فیلم: 17.7%

پیام رسانی به دوستان و خانواده: 14.6٪

به دنبال محتوای خنده دار یا سرگرم کننده: 13.8٪

لینکدین همچنین شبکه اجتماعی است که بیشتر برای استخدام استفاده می شود و همچنین پلتفرم برتر برای تولید سرنخ B2B است.

  1. پروفایل و صفحه خود را بهینه کنید

مهم نیست برای چه اهدافی تلاش می کنید، مطمئن شوید که یک صفحه لینکدین کامل دارید که از تمام برگه ها و بخش های مرتبط بهره می برد. داده های لینکدین نشان می دهد که صفحات کامل 30 درصد بازدید هفتگی بیشتری دارند.

برای سازمان‌های بزرگ‌تر، صفحات ویترینی را می‌توان به عنوان افزونه‌ای برای صفحه اصلی کسب‌وکارتان برای برجسته کردن واحدهای تجاری، مارک‌ها یا ابتکارات خاص استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر یک کمپین هیجان انگیز در Q4 راه اندازی شده است، یا منابع مهمی دارید که می خواهید برجسته کنید، ایجاد یک صفحه نمایشی می تواند به جلب توجه به آن کمک کند.

  1. محتوای ارزشمند را به اشتراک بگذارید

لینکدین همه چیز در مورد شبکه و ایجاد ارتباطات است، بنابراین مهم است که محتوای ارزشمند را به طور مداوم به اشتراک بگذارید. این می تواند پست های وبلاگ، مقالات، ویدئوها، تصاویر یا حتی محتوای انتخاب شده از منابع دیگر باشد.

نکته کلیدی این است که به جای تبلیغ محصولات یا خدمات خود، ارزش و بینش را به مخاطبان خود ارائه دهید.

برخی از نکات برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند در لینکدین عبارتند از:

از عناصر بصری چشم نواز مانند تصاویر، فیلم ها یا اینفوگرافیک ها استفاده کنید

اخبار و روندهای صنعت مرتبط را به اشتراک بگذارید

با نظر دادن و لایک کردن با محتوای دیگر کاربران درگیر شوید

از هشتگ ها برای دستیابی به مخاطبان بیشتر استفاده کنید

  1. مخاطبان خود را درک کنید

جمعیت شناسی کاربران لینکدین با سایر پلتفرم های اجتماعی متفاوت است. کاربران لینکدین پیرتر می شوند و تمایل به درآمد بالاتر دارند.

اما این فقط یک نقطه شروع است. مهم است که بدانید مخاطبان خاص شما چه کسانی هستند و چه نوع اطلاعاتی را از صفحه لینکدین شما جستجو می کنند.

تجزیه و تحلیل لینکدین راه خوبی برای یافتن اطلاعات جمعیتی خاص مخاطبان شماست. در داشبورد Visitor و Follower خود، می توانید ببینید که دنبال کنندگان شما در چه صنایعی هستند، عناوین شغلی آنها و موقعیت مکانی آنها.

از این بینش ها برای تنظیم محتوای آینده خود استفاده کنید، اما همچنین برای درک اینکه آیا محتوای موجود شما با افراد مناسب همخوانی دارد یا خیر.

به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که فالوورهای شما بیشتر در صنعت فناوری هستند اما بیشتر درگیر پست های شما در مورد بازاریابی هستند.

  1. عملکرد خود را پیگیری و اصلاح کنید

بهترین راه برای بهبود استراتژی لینکدین در طول زمان، پیگیری و تجزیه و تحلیل نتایج تلاش‌هایتان است. LinkedIn Analytics نمای کلی خوبی از صفحه شما و عملکرد پس از آن ارائه می دهد،

از بینش این ابزارها برای اصلاح استراتژی بازاریابی لینکدین خود استفاده کنید. انواع مختلف محتوا، زمان‌های ارسال و سبک‌های پیام‌رسانی را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی در بین مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود.

به عنوان مثال، یک نگاه سریع به تجزیه و تحلیل شما ممکن است نشان دهد که عملکرد صفحه شما در حال کاهش است.

آیا این درست پس از معرفی یک نوع محتوای جدید اتفاق افتاد؟ یا شاید یک کمپین جدید؟ عملکرد همچنین ممکن است نتیجه به روز رسانی اخیر الگوریتم باشد. یا، ممکن است تعامل مخاطبان شما کاهش یابد، زیرا شما فعالانه با آنها از طریق نظرات یا پیام‌رسانی مستقیم درگیر نمی‌شوید.

همه این بینش‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا استراتژی خود را اصلاح کنید و جلوتر از منحنی باشید.

همیشه به یاد داشته باشید که نتایج خود را به اشتراک بگذارید! رسانه‌های اجتماعی در یک سیلو وجود ندارند و به اشتراک گذاشتن نتایج بازاریابی لینکدین با سهامداران کلیدی می‌تواند به شما کمک کند تا برای ابتکارات و سرمایه‌گذاری‌های آتی به خرید بپردازید.

6. بر سرنخ ها تمرکز کنید، نه فروش لینکدین بیشتر در مورد فروش اجتماعی است تا تجارت اجتماعی. همانطور که قبلا ذکر شد، این برند برتر برای تولید سرنخ B2B است. این یک پلت فرم عالی برای ایجاد و پرورش ارتباطات است که در طول زمان منجر به فروش می شود. به عنوان پلتفرمی برای خریدهای لحظه ای کمتر موثر است. زمانی که مردم به دنبال جدیدترین اقلام پرطرفدار برای خرید هستند، این مکانی نیست که به آن مراجعه کنند. بنابراین، به جای تلاش برای فروش مستقیم در لینکدین، روی ایجاد روابط و اعتبار تمرکز کنید. وقتی فرصتی را دیدید، تماس بگیرید، اما به جای فروش سخت، مشاوره تخصصی ارائه دهید. زمانی که زمان مناسبی برای تماس خرید توسط خریدار باشد، در ذهنتان خواهید بود. با این حال، استفاده از لینکدین برای افزایش فروش آنلاین غیرممکن نیست. اگر می خواهید این رویکرد را در پیش بگیرید، محصول یا خدمات خود را در زمینه ای مناسب برای کسب و کار قرار دهید. ممکن است کار با یک اینفلوئنسر مناسب، KOL (رهبر نظر کلیدی)، یا برند مفید باشد.

  1. برند کارفرمای خود را بسازید ساختن برند کارفرمای شما چیزی فراتر از آگهی های شغلی است. همه چیز در مورد نشان دادن نحوه کار در شرکت شما است تا نامزدها برای پیوستن به تیم شما انگیزه داشته باشند. یک نام تجاری کارفرمای قوی زندگی را برای همه افرادی که در بخش استخدام شما کار می کنند آسان تر می کند. به هر حال، مهم نیست که یک نقش خاص چقدر عالی به نظر می‌رسد، هیچ‌کس نمی‌خواهد در شرکتی کار کند که به آنها شک می‌کند یا به نظر می‌رسد تناسب فرهنگی ضعیفی دارد. یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن فرهنگ خود این است که شور و شوق کارکنان فعلی خود را مهار کنید.

و گروهی از تأییدات زنگی از فرهنگ شرکتی از سوی افرادی که در آنجا کار می کنند، شواهد اجتماعی استثنایی را برای نیروهای بالقوه جدید فراهم می کند.

کسب و کارها همچنین می توانند یک گالری محتوای پرطرفدار کارکنان را به صفحه لینکدین خود اضافه کنند. این بر اساس هشتگ های مرتبط است، مانند این مثال از Google.

  1. انسان باشید

تحقیقات لینکدین نشان می دهد که شبکه های کارکنان به طور متوسط ​​10 برابر بیشتر از یک شرکت دارای فالوور هستند. ناگفته نماند که محتوای کارمندان زمانی که توسط یک کارمند ارسال می شود به جای صفحه تجاری شرکت، دو برابر بیشتر کلیک می شود.

در جبهه استخدام، کارمندان احتمالاً در زمینه های تخصصی خود ارتباطات لینکدین دارند. هنگامی که آنها فرصت های شغلی را به اشتراک می گذارند، به مخاطبان هدفمندتری نسبت به صفحه شرکت لینکدین شما دست پیدا می کنند.

این یکی از دلایل متعددی است که چرا باید پروفایل های شخصی را در استراتژی بازاریابی لینکدین خود لحاظ کنید. این ممکن است به این معنی باشد که C-suite خود را در مورد نحوه استفاده مؤثر از LinkedIn برای محتوای رهبری فکری آموزش دهید. یا ممکن است به معنای تشویق کارمندان شما باشد تا زندگی کاری خود را در لینکدین به اشتراک بگذارند.

به یاد داشته باشید که کاربران می توانند پروفایل های شخصی را دنبال کنند. به این ترتیب، آنها محتوای افرادی را می بینند که می خواهند از آنها بیاموزند اما به اندازه کافی برای ارسال درخواست اتصال نمی دانند. این امر دسترسی همه افرادی را که برای شرکت شما کار می کنند، از کارمندان سطح پایه گرفته تا مدیر عامل، بیشتر می کند.

همیشه کارمندان را برای به اشتراک گذاشتن محتوا در پروفایل های لینکدین خود با یک برنامه حمایت از کارمندان آسان کنید.

  1. تعامل کنید . لینکدین را به عنوان یک رویداد شبکه دیجیتال در نظر بگیرید. شما فقط در گوشه ای نمی نشینید و منتظر می مانید تا مردم با شما صحبت کنند. شما فعالانه به مکالمات می‌پیوندید، خود را معرفی می‌کنید و بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌کنید. همین امر در مورد بازاریابی لینکدین نیز صدق می کند. ارسال محتوا کافی نیست و امیدواریم مردم با آن ارتباط برقرار کنند. تعامل فعال با مخاطبان نشان می دهد که برای نظرات آنها ارزش قائل هستید و به ایجاد روابط علاقه مند هستید. پاسخ دادن به نظرات پست‌هایتان، تبریک به همکاران به خاطر موفقیت‌هایشان، و حمایت از کسانی که ممکن است به تازگی به دنبال کار باشند، همه راه‌هایی برای مشارکت در جامعه و ایجاد شهرت مثبت هستند.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

مشهورترین اینفلوئنسر لینکدین مارکتینگ در ایران

از آنجا که فرآیند افزایش فالور در لینکدین طولانی است و اگر خودتان قصد ندارید پروفایل در لینکدین بسازید و دنبال اینفلونسرهای لینکدین برای تبلیغ برند ،محصلات و خدمات خود می گردید پیج دکتر خدایار عبدالهی در لینکدین می تواند به شما در بالابردنآگاهی از  برند و تبلیغ محصول و خدمات به شما کمک کند .

دکتر خدایار عبدالهی 30 هزار فالوور دارد و در صفحه لینکدین خود درباره دیجیتال مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و لینکدین مارکتینگ ،بازاریابی و فروش صحبت می‌کند. تولید محتوای منظم و تحلیلی، ویدیو‌های آموزشی و تعاملی و پست‌های تبلیغاتی از کسب‌وکارهای مطرح از ویژگی‌های صفحه لینکدین دکتر خدایار عبدالهی  است.

خدایار عبدالهی همچنین دکترای بازرگانی گرایش بازاریابی دارد برگزار کننده دوره های متعد بازاریابی و فروش است .

. دکتر خدایار عبدالهی  نویسنده کتاب های بازاریابی و فروش  متعدد بنام های

1-چگونه بودجه بازاریابی تهیه کنیم ؟

2-کتاب تقسیم بازار مصرف کنندگان بین الملل

3-پارادوکس قابلیت های برنامه ریی بازاریابی

4-بازاریابی و فروش نرم افزار

5- تحقیقات بازار دارو

6-حسابداری خرید و فروش در صنعت دارو

است و نویسنده  مقالات متعدد  بازاریابی و فروش در روزنامه دنیای اقتصاد ،آسیا نیوز ،همشهری ،دیدار نیوز است .

که از مقالات ایشان می توان به :

1-برنامه ریزی بازاریابی و بودجه بندی سالیانه(روزنامه دنیای اقتصاد

2-استفاده از تحلیل شخصیت DISC برای بازاریابی و فروش (روزنامه دنیای اقتصاد )

3-میانگین بودجه هزینه بازاریابی چقدر است؟ (ماهنامه بین المللی اقتصاد آسیا )

4-بازاریابی سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای مواد غذایی(مورد کاوی فروشگاههای زنجیره ای safe way    )

5-برنامه بازاریابی برای سوپرمارکتهای موادغذایی(اقتصاد آنلاین )

6-تهیه برنامه بازاریابی با بودجه صفر(روزنامه دنیای اقتصاد )

7- ممیزی بازاریابی چگونه انجام می شود؟( روزنامه دنیای اقتصاد )

8-بهای تمام شده استراتژیک شرکت داروسازی بایرن آلمان (روزنامه آسیا)

9-زندگی جدید عشایری؛ ون لایف(دیدار نیوز)

10- تهیه برنامه بازاریابی با بودجه صفر(دنیای اقتصاد)

و…. اشاره کرد .

فالوورهای ایشان در لینکدین به 2 بخش تقسیم می شود :

  • از صاحبان کسب و کارها هستند که ایشان ا دنبال می کنند و پیج ایشان بهترین محل برای تبلیغات B2Bاست .
  • مطالب آموزشی که هرروز ایشان در پیج خود در لینکدین می گذارد مخاطبان زیادی دارد وافراد مختلفی ایشان را دنبال می کنند و این پیج بهترین محل برای تبلیغات B2C نیز است .

دکتر خدایار عبدالهی سابقه فعالیت اجرایی در 5 صنعت کشور را دارد . پست‌های آقای عبدالهی بیشتر در خصوص دیجیتال مارکتینگ و کپی‌رایتینگ و بازاریابی و فروش  هستند و به اکثر موضوعات نگاه تحلیلی دارند و تعامل خوبی با مخاطبان دارد .

مهارت های او شامل تهیه اندازه بازار،تهیه سهم بازار،تهیه برنامه بازاریابی ،تهیه بودجه بازاریابی ، تهیه برنامه فروش ،دیجیتال مارکتینگ است و دوره های آموزشی متعدد نیز برای علاقمندان در این زمینه ها  برگزار می کند .

برای تبلیغ در شبکه اجتماعی لینکدین بهتر است به فردی تبلیغ بدهیم که خود متخصص بازاریابی و فروش باشد که بازخورد بهتری داشته باشد .پیج دکتر خدایار عبدالهی یکی از بهترین  ها جهت تبلیغ شرکت ،برند ، محصول و خدمات خود در شبکه اجتماعی لینکدین است .

لینکدین یک شبکه اجتماعی متفاوت است و حدود 5 میلیون ایرانیدر آن عضو هستند که از این پلتفرم برای اشتراک گذاری انواع مطالب فردی و کاری و همچنین آشنایی با موقعیت های شغلی و کاری استفاده می کنند.

بسیاری از کسب و کارهای ایرانی در لینکدین فعال هستند زیرا این بستر برای استخدام افراد،افزایش فروش سازمانی ،بهبود برند خود استفاده می کنند .اگر می خواهید محصولات و خدمات خودرا به دیگر سازمان ها معرفی کنید ،تبلیغات دراین شبکه اجتماعی محبوب را جدی بگیرید .

جهت تبلیغ در پیج ایشان به شماره 09022502595 واتساپ پیام دهید

با کلیک روی لینک زیر  ، عضو پیج دکتر خدایار عبدالهی شوید :

https://www.linkedin.com/in/khodayar-a-81496241/

https://www.linkedin.com/in/khodayar-a-81496241/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *